Kort verslag presentatie vernieuwbouw Nieuwland 22-24 van SKW (3 momenten)
Datum: dinsdag 7 januari 2025
Bewoners 18.00-19.00 uur
De vragen hadden vooral betrekking op hoe het er uiteindelijk uit ging zien en de planning. De aanwezige bewoners waren allen enthousiast dat het nu eindelijk ging gebeuren.
Twee specifieke vragen:
- De bomen die langs het paadje staan bij Groep1, van wie zijn die en zijn die nog in goede staat? Bewoners zijn wat bang dat ze met storm omvallen.
SKW gaat dit uitzoeken en als ze eigendom zijn van SKW, zullen we ze laten onderzoeken. Mochten ze eigendom zijn van de gemeente, dan zullen we bij de gemeente hier aandacht voor vragen als gebaar naar de bewoners. - 1 bewoner maakte melding van hangjongeren in het weekend en de vraag was of er meer verlichting zou kunnen komen. SKW gaat daarnaar kijken.
Medewerkers 19.00-20.45 uur
Bij het tweede deel waren de medewerkers aanwezig van de locatie Broek.
In de presentatie door de directeur-bestuurder werd gemeld dat aannemer die dag te horen heeft gekregen dat onze aanvraag bij de Gemeente een reguliere aanvraag wordt dus standaard doorlooptijd met 8 weken bezwaartermijn.
De locatiemanager vertelt dat ze steeds het veiligheid- en gezondheidsbeleid zal aanpassen en dat wij dat steeds in Konnect zal aanpassen, zodat dit voor medewerkers beschikbaar is.
De sfeer was met name dat medewerkers blij zijn dat het nu eindelijk gaat gebeuren. Ze maken zich geen zorgen, met name omdat overal aan gedacht lijkt en duidelijk is hoe de planning is. Ze zijn vooral benieuwd hoe het gaat worden en zijn blij met een grotere keuken mét vaatwasser.
Vragen:
- Graag aandacht voor het hek
- Het afsluiten van de buitenruimte d.m.v. hek.
De projectleider geeft aan dat hij wekelijks/2-wekelijks langs zal lopen op de locatie voor vragen. De medewerkers zijn enthousiast.
Ouders 20.45-21.45 uur
Er zijn 3 leden van de OC aanwezig en 2 ouders.
De directeur-bestuurder vertelt dat alle voortgang op de site zal worden gezet. Om het ouders zo makkelijk mogelijk te maken om de voortgang te volgen, zullen we een QR-code maken die we op poster ophangen op de locatie.
Ouders geven aan dat medewerkers uitkijken naar de verbouwing en naar een échte keuken. Ze zijn goed geïnformeerd en behulpzaam. Een ouder geeft de complimenten over hoe er over de plannen is nagedacht.
Vragen:
- Worden de buitenruimtes ook opgeknapt? Ze worden ná de verbouwing weer in mooie staat opgeleverd.
- Is het een idee om kinderen bijv. met helmen op te laten kijken bij de verbouwing. Dat vinden ze prachtig. We gaan nadenken over mogelijkheden. Misschien ook voor de BSO?
- Communicatie is erg belangrijk en het is nu beter dan het ooit was. Misschien ook nog een nieuwsbrief? We zullen zorgen dat ouders zo goed en actueel mogelijk worden geïnformeerd (o.a. dus door QR-code) zonder veel moeite te hoeven doen. Diverse kanalen dus.
- Kan de presentatie online worden gezet of toegestuurd worden naar de ouders? We zullen in ieder geval de versie online zetten zoals uiteindelijk de locatie eruit komt te zien.
Planning en rouleren van de groepen
- Verbouwing groepsruimte PSZ / inclusief hal/toiletruimte
- Groep Wolkewietje gaat naar groepsruimte 1
- Verbouwing groepsruimte 2
- Na verbouwing 2 gaat de groep Wolkewietje weer terug naar eigen ruimte. Kantoor blijft (voorlopig) slaapruimte. Hal wordt erbij betrokken i.v.m. vierkante meters.
- Groep Elfenbankje gaat naar groepsruimte 1
- Verbouwing groepsruimte 3
* Start nieuwbouw
- Groep Elfenbankje gaat terug naar eigen ruimte (3)
- Groep Feeënboom gaat naar groepsruimte 1
- Verwijderen van portocabine
- Realisatie nieuwbouw gedeelte inclusief doorgang naar centrale hal.
- Na realisatie Feeënboom terug naar de nieuwbouw-groep.
Een centrale hal waar iedereen binnenkomt. Vanuit daar zijn er eigen entrees naar de groepsruimtes.
In de centrale hal bevindt zich ook een grote keuken.
Teamkamer komt op de plek waar nu het kantoor is en deze gaat naar de voorkant van het gebouw.
Daar is dan plek voor 2 medewerkers. Het nieuwe deel zal een natuurlijke uitstraling krijgen.
Update December 2024
16 December is Leguit en Roos gestart met wat interne werkzaamheden in de leegstaande groep. Er is een schitterende nieuwe pui geplaatst en de deur van de berging is dichtgemetseld. Dat ziet er wel een beetje luguber uit maar we hebben goed gecheckt of hij écht leeg was 🙂
De spullen uit de opslag zijn naar een grote nieuwe inbouwkast gegaan.
Verder zullen deze week de wanden worden geplaatst van de slaapkamers. Gisteren is er een afspraak gemaakt met de schilder en die gaat nu een kleurenplan maken.
Het 1e keukenblok zal binnenkort geplaatst worden.
Tot op heden verloopt dit stuk prima.
De aannemer zal stoppen tijdens de kerstvakantie en daarna, tot een uitloop van eind februari de rest van de ruimte afmaken.
Zo zal het plafond voorzien worden van systeemplafon i.p.v. schrootjes en beton. Komt er overal ledverlichting en zullen ze voorbereidingen treffen om straks, in het gehele gebouw, een luchtcirculatie systeem aan te kunnen leggen.